نظام جدید تامین و تخصیص ارز بر اساس توافق صمت و بانک مرکزی

نظام جدید تامین و تخصیص ارز بر اساس توافق صمت و بانک مرکزی

معاون سازمان توسعه تجارت بیان کرد: توافقات انجام شده با بانک مرکزی درخصوص نحوه تامین و تخصیص ارز در اردیبهشت نهایی شد و هم اکنون در حال اجراست.

 

محمدصادق قنادزاده، معاون سازمان توسعه تجارت ایران، درخصوص بسته ارزی تجاری که گفته می‌شد از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت نهایی و ابلاغ خواهد شد، اظهار کرد: آنچه در اردیبهشت ماه نهایی شد، توافقات میان وزارت صمت و بانک مرکزی درخصوص نحوه تامین و تخصیص ارز بود و قرار نبود موضوعی تحت عنوان یک بسته مستقل برای ابلاغ عمومی منتشر گردد.

 

وی تصریح کرد: این توافقات در حوزه نظام تامین و تقسیم منابع ارزی به خصوص درباره تعرفه‌های ضروری انجام شده و در حال اجراست. در این چارچوب درخصوص نحوه تامین ارز برای گروه‌های مختلف کالایی تصمیم‌گیری شده و منابع ارزی اعم از ارز حاصل از صادرات خود، صادرات دیگران و سایر روش‌های تامین ارز در این نظام دیده شده و در حال اجراست.

 

معاون سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: بانک مرکزی نیز در قالب نظام تخصیص و تامین منابع ارزی، این چارچوب‌ها را اجرا می‌کند و موضوع اصلی، سیاست‌گذاری مشترک ارزی و تجاری میان دستگاه‌های مسئول بوده است.

 

وی افزود: هدف از این هماهنگی‌ها، بهبود روند تامین ارز مورد نیاز تجارت کشور و ایجاد ساز و کارهای مؤثرتر برای تخصیص منابع ارزی بوده است و در حال حاضر نیز این چارچوب‌ها در حال اجراست.

 

قنادزاده تاکید کرد: بنابراین موضوعی تحت عنوان «بسته ارزی جدید» جهت ابلاغ عمومی مطرح نبوده و آنچه انجام شده، توافقات اجرایی بین وزارت صمت و بانک مرکزی درخصوص نحوه مدیریت منابع و مصارف ارزی کشور بوده که هم‌ اکنون در حال انجام است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.