
براساس مصوبات کمیته ارزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، امکان ثبت سند برنامه تولید سال ۱۴۰۵ در سامانه جامع تجارت برای واحدهای وزارت صمت فعال شده است.
طبق مصوبات کمیته ارزی وزارت صمت، امکان ثبت سند برنامه تولید سال ۱۴۰۵ در سامانه جامع تجارت برای واحدهای تولیدی وزارت صمت که براساس فرمول فصل تابستان (حداکثر سابقه واردات ۲ سال گذشته) مشمول سهمیه نشدهاند، فعال شده است.
در حال حاضر ثبت این سند برای واحدهایی که در تابستان سال جاری سهمیه تولیدی دریافت کردهاند، امکانپذیر نیست. سهمیه این واحدها در فصل تابستان ۱۴۰۵ بصورت خودکار و بر اساس حداکثر سابقه واردات دو سال گذشته محاسبه و اعمال خواهد شد.
بعد از ثبت سند برنامه تولید توسط کاربر، اسناد مذکور در سامانه طی سه مرحله بررسی و تایید میشود:
– تایید اولیه توسط ادارات کل استانی
– بررسی و تایید نهایی توسط دفاتر تخصصی مربوطه
– تخصیص سهمیه توسط معاونتهای تخصصی ذیربط
بعد از طی مراحل فوق، برای واحدهای مشمول، حداکثر تا ۳۰ درصد ظرفیت مندرج در پروانه بهرهبرداری به عنوان سهمیه ارزی فصل تابستان تعیین و اعمال خواهد شد.
منبع: خبرگزاری ایرنا